Disse træningsmaskiner er de bedste

Træningsmaskiner kan give dig rigtig gode resultater, hvis du ved hvordan man bruger dem, og hvilke du skal bruge. Det kan imidlertid ikke altid være let at finde rundt i junglen af metal i fitnesscentret, og derfor kan det være en rigtig god idé, at spørge en medarbejdet i centret om, hvilke maskiner de ville anbefale til dig. Det kan være, at du gerne vil træne cardio – altså kredsløbstræning, hvor du får pulsen op og sveder meget. Dette er godt for dit hjerte, og ja, dit kredsløb, og det gør at du kommer i bedre form. De mest brugte maskiner til cardio-træning er løbebåndet, cyklen og crossmaskinen. Løbebåndet giver sig selv; gå eller løb i kortere eller længere tid. Hastighed og stigning kan let indstilles, således at det passer til dit behov, og du kan presse dig selv med f.eks. at gå i højt tempo med stigning på, hvilket træner den bagerste del af dit lår, samt din bagdel. Du kan også prøve at løbe uden stigning, og lave interval træning, hvor du løber i normalt tempo, og ind i mellem laver sprint i meget højt tempo, hvorefter du vender tilbage til at løbe i normalt tempo. Dette vil øge din kondition, og gøre at du ikke falder ned i et langsommere tempo – og at der sker noget, så du ikke keder dig. Motionscyklen siger sig selv – den får din puls op, og træner primært dine ben. Crosstræneren er god til at træne hele din krop – både arme og ben bevæger sig, og din mave bliver også aktiveret. Den er ideel hvis du vil have træning der tager fat på hele kroppen.

Find din træningsmaskine på BGH.dk

Træningsmaskiner der fokuserer på enkelte muskelgrupper

Det er ikke nok ”kun” at træne cardio, når man er i fitnesscentret, hvis man gerne vil forbedre sin fysik. Der skal også noget styrketræning til, så musklerne kan blive stærkere. Til det er der heldigvis masser af maskiner du kan benytte, og de fleste er ”relativt” lette at finde ud af, hvis man kigger på de tegninger der hænger på maskinen. Den illustrerer hvordan man skal bruge den og hvilke muskelgrupper der bliver aktiveret ved brug. Hvis man vil træne overkrop, er der maskiner der er gode til at træne dit bryst, maskiner til din ryg, og en håndfuld maskiner der kan træne dine arme. På denne måde er der ikke nogen muskelgrupper der bliver overset her. Hvis du derimod har en såkaldt ”leg-day”, altså en dag hvor du træner ben, er der maskiner til at træne oversiden af dine lår, dine lægmuskler, dine inderlår og din bagdel. Træningsmaskiner virker kun godt for dig, hvis du bruger dem på den rigtige måde, og hvis du har den rigtige vægt på. Dette kan du eksperimentere med undervejs – det skal ikke være let, men du skal samtidigt heller ikke være ved at give op efter få gentagelser. De ansatte i fitnesscentret kan altid være behjælpelige med dette, og det er altid bedre at spørge om hjælp end at være uvidende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *